نگاهی به آموزه های اسلامی درباره روابط خانواده، حدود و حقوق متقابل آنها نسبت به یکدیگر ارزش روایت و نشر حدیث شرحی بر آثار و برکات نماز| لحظه خوب دیدار توزیع ۶ هزار ساندویچ در چایخانه صحن امام‌حسن‌مجتبی‌(ع) پیش‌بینی تشرف بیش از ۱۰ هزار زائر پیاده به مشهد در دهه کرامت تولیت آستان قدس رضوی: صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است انتشار فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» + جزئیات ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین از مشهد تا کربلا آغاز شد برگزاری اجتماع بزرگ صادقیون در مشهد + فیلم و عکس سردار ایافت دعوت حق را لبیک گفت آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در مشهد برگزار شد منطقِ امام صادق (ع) و بایستگی‌های امر به معروف اندر احوال خیال همه آنچه از انقلاب فرهنگی امام ششم شیعیان باید بدانیم| امام به حق ناطق؛ حضرت صادق(ع) ترویج فرهنگ رضوی در روستا‌ها با بهره گیری از ابزار هنر رونمایی از از بسته شعر دهه کرامت ۱۴۰۳ در حرم مطهر رضوی اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع) شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت اعلام شد آیت‌الله علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است
سرخط خبرها

سومین همایش «تکریم جانبازان شیمیایی» در مشهدمقدس برگزار شد

  • کد خبر: ۱۷۱۷۵۲
  • ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
سومین همایش «تکریم جانبازان شیمیایی» در مشهدمقدس برگزار شد
در آستانه هشتم تیرماه، روز مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی، سومین همایش «تکریم جانبازان شیمیایی» با حضور جمعی از این جانبازان کشور در مشهدمقدس برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، این همایش صبح امروز، ۷ تیر، با حضور آیت الله سیداحمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی حسن‌زاده مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، سردار داود غیاثی‌راد نماینده ایثارگران در ستاد کل نیرو‌های مسلح، سید کمال لوح موسوی دبیرکل جمعیت حمایت از مصدومین شیمیایی کشور و جمعی از مسئولان کشوری و لشگری، جانبازان و خانواده‌های آنان در محل سالن همایش‌های آستان قدس رضوی در حرم مطهر حضرت رضا (ع) برپا شد.

وجود ۶۷ هزار جانباز شیمیایی در کشور

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در این همایش با اشاره به وجود ۵۷۵ هزار جانباز و ۶۷ هزار جانباز شیمیایی در کشور گفت: شما جانبازان شیمیایی، سند مظلومیت و حقانیت انقلاب اسلامی و سند جنایت صدام و حامیان او هستید که علرغم مشکلات و بیماری‌های مختلف همچنان پای کار نائب امام زمان (عج) ایستاده‌اید.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی حسن‌زاده با بیان مطالبی درباره اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: جهاد تبیین، راهکار حل برخی از مشکلات امروز جامعه است و در این میان، خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران، باید در این حوزه علمدار باشند.

وی با اشاره به یکسری روایات مذهبی تصریح کرد: خوش به حال شما جانبازان که محاسن خود را در صراط مستقیم سفید کردید. امیدواریم ما هم بتوانیم مسیر شما جانبازان را ادامه دهیم.

تکریم بانوی جانباز و آزاده سوسنگردی

نماینده ایثارگران در ستاد کل نیرو‌های مسلح نیز در این نشست با اشاره به اینکه هفتم تیرماه؛ سالروز بمباران شیمیایی شهر سردشت در سال ۱۳۶۶ توسط رژیم صدام است، افزود: سردشت اولین شهر قربانی سلاح‌های شیمیایی در جهان است و در این شهر، براساس قوانین بین‌المللی جنایت علیه بشریت انجام شده است.

سردار داود غیاثی‌راد با گرامیداشت یاد و خاطره جانبازانی که بدلیل بیماری موفق به حضور در این همایش نشدند، گفت: جانبازان به تأسی از حضرت عباس (ع)، مقاوم‌ترین افراد مسیر ولایت هستند.

وی در این مراسم به معرفی و تکریم خدیجه میرشکار؛ رزمنده، جانباز، آزاده و همسر شهید سردار حبیب شریفی فرمانده سپاه شهر سوسنگرد در دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: تدوین کتاب و تولید سریال زندگی این شهید بزرگوار و همسرش در تهران شروع شده است.

همچنین غیاثی‌راد به برخی از وقایع تاریخی تیرماه همچون حمله ناوگان آمریکا به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۶۷، ترور‌ها و جنایت‌های تروریستی منافقین در کشور و وضعیت فعلی منافقین در آلبانی و شهادت آیت الله شهید صدوقی به دست منافقین، در این همایش اشاره کرد.

معرفی خدمات جمعیت حمایت از مصدومین شیمیایی

در ادامه دبیرکل جمعیت حمایت از مصدومین شیمیایی کشور گفت: سومین دوره این همایش با هدف تکریم از جانبازان شیمیایی که ۴۰ سال است همراه با درد، رنج و گرفتاری‌های مختلف زندگی می‌کنند، اما همچون کوه ایستاده و اسوه‌های صبر و استقامت ملت ایران هستند، به میزبانی این جمعیت، بنیاد شهید و امور ایثارگران و آستان قدس رضوی برگزار شده است.

سید کمال لوح موسوی افزود: جمعیت حمایت از مصدومین شیمیایی از سال ۱۳۹۲ در کشور تشکیل شده است و در سه حوزه فرهنگ، سلامت و حقوق فعالیت‌های متعددی همچون برگزاری مراسم‌های تکریم در مناسبت‌های مختلف، خدمات آموزشی در حوزه سلامت، توانبخشی جانبازان شیمیایی و پیگیری حقوق بین‌المللی جانبازان شیمیایی را انجام می‌دهد.

وی ضمن تقدیر از مشارکت مجموعه آستان قدس رضوی در برگزاری این همایش خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری متولیان امر برگزاری چنین برنامه‌هایی در راستای تشرف جانبازان شیمیایی به مشهدمقدس ادامه یابد و این گروه از جانبازان در جامعه فراموش نشوند.

شایان ذکر است، پخش کلیپ و نماهنگ، اجرای سرود رضوی توسط گروه «گلدسته‌های حرم»، خاطره‌گویی از جانبازان دوران دفاع مقدس و مدح و مرثیه اهل بیت (ع)، از دیگر بخش‌های این همایش بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->